Thursday 28 September 2023

Pelancaran Kitab Berzanji, Marhaban dan Qasidah Burdah PSSCM cipta sejarah


Seremban, Khamis, 28 September 2023:
Bersempena dengan Sambutan Maulidur Rasul 1445H, PSSCM seperti kebiasaan tahunannya menganjurkan majlis berzanji, marhaban dan qasidah burdah yang dihadiri lebih 800 ahli PSSCM seluruh negara.




Pelancaran kitab ini merupakan tanda komitmen PSSCM dalam memartabatkan nilai keilmuan serta kerohanian dalam kalangan para ahlinya dan juga umat Islam keseluruhannya.  



Pada sebelah malamnya merupakan acara kemuncak dengan pelancaran Kitab Berzanji, Marhaban dan Qasidah Burdah PSSCM oleh YMDGU dengan kehadiran melebihi 1500 orang tetamu menyaksikannya yang turut disiarkan secara langsung dan dapat ditonton melalui aplikasi YouTube. 


Proses menyiapkan kitab edisi ke 3 ini mengambil masa 5 tahun sejak 2018 untuk disiapkan disebabkan masalah COVID 19 selain memerlukan penelitian dan persiapan rapi bagi menjamin kualiti penerbitan serta pelancarannya.  

Hasilnya pelbagai inovasi terserlah semasa pelancarannya ...

https://www.youtube.com/watch?v=quNpWsjZlbE

https://www.youtube.com/watch?v=P0iWXPeoiHc


Majlis ini turut mendapat liputan dari media TV3

https://www.buletintv3.my/nasional/silat-cekak-terus-menekankan-program-kerohanian-sebagai-sebahagian-latihannya/?fbclid=IwAR3oRuAyRf-qZylDIAvbtcnLbm3sVzPDxdrLVxBA7fkYPS5SkuYveTXncIQ

Kredit Foto: Jabatan Penerangan PSSCM 

Disediakan oleh PSSCM Putrajaya@2023

No comments:

Post a Comment