Friday 3 May 2024

PSSCM Putrajaya @ Kursus Pengurusan & Pemantapan Program TUNAS Cekak 2024, USIM


Sabtu, 4 Mei 2024. PSSCM Putrajaya telah menghantar seramai 8 orang wakil menghadiri Majlis Perasmian Kursus Pengurusan dan Pemantapan Program TUNAS Cekak Peringkat Kebangsaan 2024. Program ini dianjurkan oleh PSSCM dengan kerjasama Jawatankuasa Pro Team PSSCM Universiti Sains Islam Malaysia (PSSCM USIM) Negeri Sembilan. 

Program seharian ini disertai kira-kira 250 orang peserta bertempat di Dewan Auditorium, Fakulti Perubatan Sains Kegunaan (FPSK) Universiti Sains Islam Malaysia (USIM) Nilai, Negeri Sembilan. 


Majlis ini telah dirasmikan oleh Yang Berhormat Senator Dr. Zulkifli bin Hassan; Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama). Turut memberi ucaptama adalah Y.Bhg Profesor Dato' Dr  Adnan Mohamed Yusof; Timbalan Naib Canselor (Hal Ehwal Pelajar) USIM serta YM Guru Utama dan Presiden PSSCM. 

Kursus ini disampaikan oleh Encik Muhammad Ghaznawi bin Zulkarnain dari Komuniti Pembangunan Ko-Kurikulum TUNAS Cekak PSSCM bersama dua orang lagi penceramah jemputan PSSCM; Encik Wan Azhar bin Wan Salim (Bendahari Agong PSSCM) dan Encik Aimanihsan bin Ahmad Tajuddin (Jabatan Pendidikan Sekolah (PSSCM).




Objektif utama kursus ini adalah bagi merialisasikan hasrat YM Guru Utama dan Presiden PSSCM Datuk Hj. Maideen bin Kadir Shah melahirkan barisan tutor (jurulatih) untuk melatih dan mengembangkan program Tunas Cekak PSSCM di seluruh negara dengan modul yang seragam.





#TUNASCekak #USIM #SilatCekak #PSSCM

Disediakan oleh;

Unit Media Strategik PSSCM Putrajaya @2024



No comments:

Post a Comment