Monday 29 January 2024

Majlis Perasmian Galeri PSSCM di Muzium Kedah dan Majlis Serah Tapak Pempamer meriah

Sabtu, 28hb Januari 2024 Alor Setar, Kedah. Sebuah peristiwa bersejarah terukir di dalam kalendar perjuangan PSSCM apabila berlangsungnya Majlis Perasmian Galeri PSSCM di Muzium Kedah dan Majlis Serah Tapak di antara PSSCM selaku Pempamer dan Muzium Negeri Kedah.

Majlis perasmian telah disempurnakan oleh YB Dato' Haji Salleh bin Saidin, Exco Pelancongan, Kebudayaan dan Keusahawanan Negeri Kedah merangkap Pengerusi Lembaga Muzium Negeri Kedah.
Majlis juga turut dihadiri oleh YBrs. En. Shuhaidi Shukri, Pengarah Muzium Negeri Kedah serta warga kerja Muzium Kedah.
Hadir memberi sokongan terhadap penganjuran program adalah barisan kepimpinan dari peringkat Pusat dan juga cawangan Negeri.


Galeri PSSCM ini pastinya lain daripada yang lain kerana ia menggunakan konsep Interaktif, di mana pengunjung berpeluang untuk mendapatkan lebih informasi berkenaan PSSCM.
PSSCM telah mendapat kontrak selama 5 tahun sebagai Pempamer dan PSSCM telah merangka 5 fasa yang pastinya akan menaikkan lagi imej Galeri PSSCM.



PSSCM turut berhasrat menganjurkan Perayaan Jubli Intan 60 Tahun di Kedah pada tahun 2025 kelak yang selari dengan Tahun Melawat Kedah 2025.

Acara ini telah mendapat liputan meluas media, antaranya;

𝐃𝐚𝐭𝐨' 𝐒𝐚𝐥𝐥𝐞𝐡 𝐒𝐚𝐢𝐝𝐢𝐧
𝐕𝐢𝐝𝐞𝐨: https://bit.ly/47Uahnq
𝐁𝐞𝐫𝐢𝐭𝐚 𝐑𝐓𝐌
𝐋𝐞𝐦𝐛𝐚𝐠𝐚 𝐌𝐮𝐳𝐢𝐮𝐦 𝐍𝐞𝐠𝐞𝐫𝐢 𝐊𝐞𝐝𝐚𝐡
𝐕𝐢𝐝𝐞𝐨:
𝐁𝐮𝐥𝐞𝐭𝐢𝐧 𝐓𝐯𝟑
𝐒𝐢𝐧𝐚𝐫 𝐇𝐚𝐫𝐢𝐚𝐧
𝐖𝐚𝐫𝐭𝐚 𝐊𝐞𝐝𝐚𝐡 https://bit.ly/3HJja8Q
𝐁𝐮𝐥𝐞𝐭𝐢𝐧 𝐓𝐕𝟗: https://fb.watch/pX5vDroxRx/

Disediakan oleh;

Unit Media Strategik @ PSSCM Putrajaya

No comments:

Post a Comment